Jdi na obsah Jdi na menu

Zprávičky

Příspěvky

Toulání Podbrdím

1. 3. 2014

diplom_rokycansko.jpgV sobotu se parta nepomuckých turistů vydala na pochod, který pořádal oddíl turistiky Aktivní stáří. Na startu v Rokycanech jsme zvolili trasu 22km, a vydali se směrem na Kamenný Újezd. Odtud nás cesta vedla na Žďár Bouchalku, Hůreckou cestu, a na nejvyšší bod trasy Žďár. Další cesta vedla směrem na Hůrky, před kterými jsme odbočili do Svojkovic. V motorestu Svojkovice jsme se občerstvili a kolem Boreckého rybníka se vydali do cíle tj. Restaurace Nová Sparta v Rokycanech. Profil trasy, i její plánek si lze prohlédnout v odkazu na fotografie. *JS

fotky na tomto odkaze:   Jirka S.

Vcházka na Dubeč

22. 2. 2014

14r0212.jpgNepomucká únorová vycházka nás přivedla na Dubeč k památku amerických letců trochu odjinud. Popojeli jsme vlakem do Ždírce a odtud jsme šli po modré značce lesem pod Bukovou horu a na Dubeč. Krásná procházka lesem a zejména pod Bukovou horou to bylo hezké. U památníku jsme vzdali čest památce amerických letců, kteří právě před 70.lety zde zahynuli po sestřelení amerického bombardéru B 24- Liberátor. Podojití na náměstí v Nepomuku to bylo 12 km a většina z nás zašla do muzea se podívat na nově otevřenou expozici B24-Liberátor. Podívejte se na fotografie z vycházky.

foto    Václav L.     od Míry D.  pod článkem.

Zajímavé jsou také fotky od J.Salamánka z průběhu dopoledního pietního aktu na náměstí v Nepomuku klikněte zde   Pietní akt

Hornobělská 30.

15. 2. 2014

14t0211.jpgSedm turistů z Nepomuku se zúčastnilo 37.ročníku pochodu Hornobělská 30. Do Horní Bělé jsme se dopravili auty a zaregistrovali jsme se na dvaceti kilometrovou trasu. V městečku jsme objevili také kapličku sv.JN a po žlutých ťopkách jsme došli na první kontrolu k hájovně Kostelík. Další kontrola byla na Libenově, kde jsme objevili ukrytého sv.JN. Odtud vedla žlutá k vysílači u obce Lité, kde bylo pořádně voňavé bahníčko. Z lesa jsme se dostali na silnici, kde jsme se místo doprava dali doleva a žlutá ťopka (sundavejte to staré značení) nás vedla mezi ploty obory na druhou stranu. Tak se nám povedlo minout kontrolu u udírny a tím nějakou tu klobásku. Prošli jsme však Dolní Bělou, která hned navázala na Horní. V cíli jsme naměřili 22 km, dostali jsme diplom, pěknou placku a dali jsme si vynikající vepřo, knedlo,zelo. Víte kolik bylo pochodníků na trasách?? Najdete to na fotografiích pod článečkem nebo odkazech. *MD

odkaz na foto od     Jirka S.
odkaz na foto od  Václav L.

Výšlap na Třemošnou

8. 2. 2014

as_-_diplom.jpgParta nepomuckých tuřistů se zúčastnila tradičního setkání členů OT “Aktivní stáří Plzeň“. Počasí nám přálo a zvolili jsme se na trasu 17 km.  Cesta vedla přes Orlík, do Záluží a zpět přes Třemošnou. Kolem Kameného rybníka jsme došli do cíle pochodu v Sokolovně Bolevci. Cestou jsme prošli i část Sigmundovy naučné stezky. *JS

fotografie J.Salamánka  na tomto odkazu   Setkání

Lednové Šlápoty 2014

4. 2. 2014

p0200.jpgNaše fotonoviny klubu turistů budou vycházet i v roce 2014. Nadále nám posílejte fotografie a odkazy, kam si nepomučtí turisté vyšlápli. V lednových Šlápotách se podíváme na Novoroční špacír, výroční schůzi klubu a vycházku k nutriím do Tojic. Jsou zde fotografie i z pochodů ze Sušice, Nezvěstic,  a Plzně. Je zde i pozvánka na akce v únoru. Pokud jste prezentaci ještě neviděli tak se podívejte.

Klikněte zde      Šlápoty 1/2014

Poděkování

4. 2. 2014

p0201.jpgFotogalerie Kde jsem potkal sv.Jana Nepomuckého na stránkách Klubu českých turistů v Nepomuku je od roku 2010 a postupně se nám zaplňuje. V roce 2013 do této galerie bylo vloženo 1304 fotografií a celkem již obsahuje 2889 obrázků soch, kostelů, kapliček, oltářů, obrazů, sošek z kostelů a muzeí z naší vlasti a ze zahraničí. Poděkování patří všem těm, kteří nám zaslali nebo vložili obrázky do alb. Děkujeme zejména fotografům na Rajčeti, turistům a přátelům naší fotogalerie. V roce 2014 pokračujeme s vkládáním obrázků do galerie. Nezapomeňte nám poslat fotografie a napsat místo odkud fotografie pochází popřípadě i kraj. Máme však ještě jednu prosbu. Pokud máte známého, který rád fotografuje a cestuje předejte mu naši zprávu.

Děkujeme Miroslav Dvořák - Klub českých turistů Nepomuk

Podívejte se na tyto odkazy:

Zimní Mariánky

1. 2. 2014

14t0172.jpg Parta nepomuckých turistů v počtu osmi se vypravila na 34.ročník pochodu Zimním krajem léčivých vod v Mariánských Lázních. Pochod organizoval tamní odbor KČT. Start byl v nově opravené budově vlakového nádraží a zvolili jsme si trasu lázeňským městem k hotelu Krakonoš. Šest kilometrů tam a také tolik zpátky. Prošli jsme lázeňský park, navštívili památník F.Chopina,ochutnali léčivé vody u Křížového pramene, nakoupili oplatky a vystoupali jsme ke Krakonošově soše. Byla mlha, sníh a jinovatka ve výšce 700 m a ani z rozhledny Hamelika nebylo nic vidět. Doklouzali jsme se okolo Panorámy zpět do lázeňského centra. Zašli jsme také navštívit našeho známého Jana Nepomuckého v parku před Novými lázněmi. Parkem jsme se vrátili k nádraží, kde pro nás přijelo Pendolino a 150 km rychlostí jsme v pohodě dojeli do Plzně. *MD

Fotky jsou u také na odkazu   Jirka S.    a   Václav L.

Vycházka za nutriemi..

26. 1. 2014

p0187.jpgČerstvě napadaný sníh a dva stupně pod nulou přivítal partu nepomuckých turistů na nedělní vycházce za nutriemi. Na mostě v Tojicích jsem napočítal 27 turistů a pod mostem 48 nutrií a 12 kačen. Dobrůtek jsme přinesli hodně a asi nejvíc chutnala nutriím mrkev. Zpátky jsme se zastavili u tojické kapličky sv.Vavřince, kde je ještě vystaven „Tojický betlém“. Přes Kochánov jsme došli do Vrčeně. Kde většina z nás využila možnosti občerstvení v hospůdce Na Faře. Dokážete spočítat kolikátá je to naše vycházka za nutriemi. Já mám fotky od roku 2010. Můžete se na ně podívat v odkazu fotografie.*MD

fotky také na   Jirka S.

Zimní speciál v Plzni

25. 1. 2014

zimni_spec03.jpg V sobotu 25.1.2014 se skupina osmi turistů našeho odboru zúčastnila 16. ročníku známého pochodu "Zimní speciál", který organizuje odbor KČT Plzeň Bolevec. Zvolili trasu na 18 km, která vedla z konečné tramvaje na Košutce do Chotíkova na kontrolu v cyklobufetu Štuperk a  na rozhlednu Krkavec. Z Krkavce pak trasa pokračovala do obce Záluží a do Třemošné, kde byla v restauraci Albion opět kontrola a občerstvení. Pak po žluté TZ  do cíle na ranči Šídlovák. V cíli byla odměna: pamětní list, samolepka a tur. vizitka.*VL

odkaz na foto Václav L.
                            Jirka S.

Zima s Kamenožroutem

18. 1. 2014

nezvestice0003.jpgV sobotu 18.1.2014 se skupina turistů z našeho odboru zúčastnila pochodu v Nezvěsticích "Zima s Kamenožroutem". 1. ročník pochodu organizoval odbor Aktivní stáří TJ Rozvoj Plzeň.   Absolvovali jsme trasu na 20 km, která vedla z Nezvěstic na vyhlídku a památník na Vartě, na zříceninu hradu Lopata, přes obce Kornatice a Milínov zpět. Počasí po ránu moc příznivé nebylo, ale odpoledne pak bylo i polojasno. Odměnou byl glejt pochodu.*VL

Fotky na:

« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74